Кілька порад керівнику гуртка під час проведення заняття.
1.Створіть дитині затишні та безпечні умови для навчання.
2.Підтримуйте здатність дитини до творчості. Уникайте негативно оцінювати виконане.
3.Будьте терплячі, уважно ставтесь до будь- яких запитань дитин .Відповідайте на них, а не залишайте їх без уваги.
4.Надавайте дитині можливість самостійно виконати завдання. Надмірне опікування заважає творчості.
5.Допоможіть дитині створити систему цінностей в основі не лише власних думок ,а й думок інших людей.
6.Знайдіть слова підтримки для нових творчих починань дитини, не критикуйте її починань, нехай і невдалих.
7 Щиро ставтесь до дитини.
6 намагайтесь діяти не лише для себе, а й для тих кого любите.
8.Допомагайте дитині стати «поміркованим авантюристом», інколи покладатися на ризик та інтуїцію: найімовірніше, що саме це допоможе зробити справжнє відкриття.
9. Підтримуйте необхідну для творчості атмосферу, допомагаючи дитині уникнути несхвалення навколишніх, соціальних негараздів.
10. Допоможіть дитині знайти собі товариша за віком і з такими самими здібностями, що й у неї, аби позбутися самотності та дефіциту спілкування.
Рекомендації щодо ведення журналу планування та обліку роботи гуртка.
- Журнал обліку роботи є державним обліковим фінансовим документом, який обов’язково повинен вести кожний керівник гуртка.
- Журнал повинен бути заведений для кожної групи, гуртка окремо на весь навчальний рік.
- В журнал заносяться плани відповідно до програми, затвердженої МО України, і обліковується зміст роботи гуртка, ведеться облік відвідування учнів та подаються відомості про членів гуртка.
- Журнал веде особисто керівник гуртка. Всі записи потрібно вести чітко. Забороняється закреслювати прізвища членів гуртка, які вибули: проти прізвища учня, що вибув, пишеться «Вибув».
- Для відміток у розділі «Облік відвідування» вживаються такі умовні знаки: спізнився « сп.», був відсутній з невідомої причини «нб.»,був відсутній з поважної причини «пов.», був хворий «хв.».
- Навчальні плани роботи гуртка на перше і друге півріччя навчального року і на період літніх канікул складаються керівником гуртка на основі програми гуртка або згідно з положенням відповідної установи та затверджуються керівником цієї установи.
- На кожне заняття керівник гуртка складає окремий план, записує тему,. зміст і методи роботи.
- Звіт за навчальний рік складається керівником гуртка станом на 1 червня.
- У розділі « Облік роботи гуртка» після кожного заняття записується тема і зміст заняття, його тривалість.
- У розділі « масова, методична і суспільно корисна робота гуртка» записується проведені масові заходи гуртка, участь його в загальних заходах установи, виконана суспільно-корисна робота, методична діяльність тощо.
- У розділі» Результати роботи гуртка» записуються роботи, що їх виготовлено гуртківцями і які зберігаються в дитячій позашкільній установі.
- Адміністрація школи, позашкільної установи зобов’язана систематично перевіряти роботу гуртка. Виконання плану його роботи та правильність ведення журналу керівником гуртка, надавати йому практичну та методичну допомогу.
- Журнал підписує керівник установи та керівник гуртка. Журнал зберігається в канцелярії школи позашкільної установи.
Категорично забороняється:
1. Порушувати вказівки до ведення журналу.
2. Робити виправлення та наклеювання.
3. Вести записи стороннім особам.
4. Планувати заняття на святкові дні.
5. Вести записи в журналі, користуючись незатвердженим календарно-тематичним планом.
6. Підробляти підписи адміністрації.
7. Порушувати календарні строки виконання, заплановані в календарно-тематичному плані (за виключенням перебування на лікарняному листі та зміні розкладу заняття).
8. Змінювати встановлену тривалість заняття. 9. Записувати тривалість заняття в академічних годинах.
10. Порушувати узгодженість парних сторінок «Обліку відвідування», «Обліку роботи в гуртках».
11. Робити попередні записи.
12. Використовувати позначки, не передбачені вказівками (крапки, плюси, мінуси і т.д.).
13. Розпочинати кожний раз нумерацію занять при вивченні нової теми.
14. Робити записи типу: «виготовлення виробу», «підготовка до роботи» і т.д. (записи повинні бути конкретизовані).
15. Вклеювання до журналів нестандартних листків та вести на них записи.
16. Записувати до журналу дітей, які за станом здоров'я не можуть відвідувати гуртки.
17. Порушувати об'єктивність обліку відвідування.